Sunday, April 24, 2011

kreeka taas-elu 3

Χριστός ανέστη! Roomsat suveilma ja lambasoomist! Veel praegugi oleks ma kyynarnukkideni kraanikausis ja kyyriks lambarasva taldrikutelt maha, kui yks tadi, kes oli vaga mures, et koik inimesed ikka maiusrooga saaks, mind sealt vaevoimuga valja kiskus ja maiustama sundis, mis oli temast vaga kena, sest k. naikju tytre ioanna tehtud kook oli vaga hea, isegi nii hea, et peale seda koorisin tasakesi polle seljast ja tulin siia arvutivaikusesse. viimased paevad on moodunud enamasti kas pyhkides voi kirikus olles ja nii yks kui teine on kreekaelule vagagi kohane ja mulle meeltmooda. praegu on siin ka see yliopilane katerina, kes enam ei ole yliopilane ja kes motleb, et kas ei peaks paanilise toootsimise asemel moneks ajaks hoopis siia tulema ja siis ma naljatledes kutsun teda oma opipoisiks ja naitan talle isearanis nutikaid aastete pikkusest rangast toost valja koorunud nippe pyhkimise ja muu juures ja tutvustan oma toa voimalikke kasutusviise, kogu aeg rangelt mainides, kuidas aga minu saabudes olgu ta valmis tuba mulle tagasi yyrima, praegu on vist kalevi kommid olnud peamise tasuvahendina jutuks. eile ohtul ja oosel oli siin loomulikult hiigelhulk inimesi, koik roomsad ja onnelikud, jallegi sel aastal joudis napilt meile pyha tuli jeruusalemmast ja parkimisplats oli inimesi paksult tais. mulle meeldisid vaga paatri uued koerad (vanad kalad ei pooranud sellele tsirkusele suuremat tahelepanu), kes olid rahvamassidest ponevil ja arevil ja seisid kobaras koos paatri majakese juurde mineval trepil varjus ja omavahel trygeledes vaatasid asju ja inimesi huviga pealt nagu vanemate pidutsemist piiluma hiilinud lapsed. raakides lastest ei ole keski ega miski toredam ega parem lefterist, kellega meie yhiste huvide ring avardub iga paevaga, ent armastus lume ja koerte vastu on jaav; lounasoogilauas istusin tana ka koos lastega ja naerutasin neid naiteks sellega, kuidas eesti spordikommentaatorid kreeka jalgpallurite ja meeskondade nimesid haaldavad - no 'olympiaakos', toesona. ma olen tasapisi vanaks jaamas ja eile laksin magama juba kell neli hommikul, ehkki alles siis olla k. botsis veini tellinud, et alles 'tegelikult' laulma hakata ja k. makridise tyberleki myristas juba monda aega vagevalt ja lapsed, nagu lefteris mulle ytles, olla tantsinud ja pidutsenud poole kuueni hommikul, mis muidugi ei seganud neid juba hommikul olla koolioues koos mitso ehk paater prodromosega lammast keerutamas - lammas nagi vardas kole ja onnetu valja, aga sellest hoolimata pandi ta peagi suure monuga nahka. ja nii jargmisel aastal jalle.

No comments: